Den officiella Skechers hemsida - Skandinaviens störste sortiment: SNABB LEVERANS 2 - 4 DAGER - Fakturabetalning via Klarna - Retursrätt till 15. Januari 2018

Leveransvillkår

1.  Köp hos Skechers.se

Köpet är bindande i det ögonblick som kunden mottagit en faktura från Skechers.se

Köpet är gällande med förbehåll för prisändringar som kan hänföras till krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, utebliven leverans, avgiftsändringar, slutsålda varor och tryckfel.

2. Priser och kontrakt

Alla priser i DKK är inkl. 25 % moms där inget annat anges. Priserna gäller i Danmark och Sverige exkl. Färöarna och Grönland. Alla kontrakt ingås på danska.

3. Pris

Det pris som anges vid beställningstillfället är det gällande priset. Varor för avhämtning faktureras med det för tidpunkten gällande priset och priset ändras inte varken vid senare prisökning eller senare prisfall.

4.  Annullering

Om  ni önskar att annullera en redan gjord beställning bör det som utgångspunkt ske på samma sätt som beställningen gjorts. Alternativt kan det göras per e-mail till :info@skechers.dk med rubriken ”Afbestilling”. Betällningstidpunkt samt ordernummer skall då anges. Om ni mottagit en orderbekräftelse per e-mail kan denna returneras med texten ”Afbestilling” som rubrik, detta bör ske innan kl. 14.00 samma dag som ordern lagts.

5. Orderbekräftelse

Skechers.se behåller en orderbekräftelse efter att den sänts till kund.

6. Betalning

Gällande betalningssätt  är via:

Dankort 
VisaDankort
Master Card
Maestro
Visa
JCB
KLARNA 

Beloppet dras inte från kontot förrän varan fakturerats.

7. Ångerrätt

Full returrätt. Ångrar du ditt köp så ger Skechers.se full returrätt. Varan skall dock returneras i originalförpackning, vara oanvänd och i oskadat skick. Detta skall ske senast 14 dagar efter att varan mottagits. Varor som returneras skall åtföljas av faktura och skall returneras utan kostnad för Skechers.se.

Varor som returneras utan betald frakt eller porto kommer inte att godkännas av Skechers.se. Vid retur kommer fakturabeloppet att återföras till betalande konto inom 14 dagar.
Juleservice: Alla ordrar som är köpta fron 1. November, kan returneras fram till den 15. Januari 2018

8. Reklamationsrätt

Som konsument har man 2 års reklamationsrätt. Detta betyder att man kan få varan antingen reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller nedsättning av priset. Detta förutsätter självklart att reklamationen är berättigad.

Skulle varan mot förmodan gå sönder under reklamationstiden repareras den givetvis kostnadsfritt. Skador på produkten som kan hänföras till vanskötsel, felanvändning eller misskötsel från köparens sida täcks inte av reklamationsrätten. Skechers.se kan inte göras ansvarig för indirekta följdskador som kan hänföras till produkter sålda av Skechers.se med mindre än att det är direkt tillämpligt enligt dansk lag. I övrigt hänvisas till den danska Köpeloven beträffande reklamationer.

9. Användande av reklamationsrätt.

Reklamation angående fel och brister skall vara Skechers.se tillhanda inom rimlig tid efter leverans. Kunden anmodas att tydligt påpeka ev. fel och brister, om så icke sker kan reklamationsproceduren kraftigt försinkas. Kunden kan returnera den felaktiga varan per post till vår adress. Varor som icke omfattas av reklamationsrätten och/eller sändes utan tillräcklig emballering kommer att omemballeras av Skechers.se. Avgiften för detta kommer att påföras kunden. Varor som sänds till Skechers.se per efterkrav eller utan porto kommer inte att hanteras av Skechers.se.

10. Leverans och leveranskostnader

Alla försändelser skickas inom 2-4 dagar med GLS / Schenker

Leverans sker till Schenker utlämningsställen och till företagsadresser i hela landet.

Fraktkostnaden är 49 SEK. Alla order över 1500 SEK levereras fraktfritt.

11. Returer utan fel.

Vid returnering av varor till Skechers.se där fel eller brist av kunden ej kunnat konstateras kommer dessa att återsändas till kunden på dennes bekostnad. Skechers.se förbehåller sig rätten att ta ut fraktkostnaden per efterkrav om inget annat avtalats. Om annat bifogats returen skall detta tydligt framgå med antal och produktbeskrivning. Varor bör returneras med fakturakopia där tidpunkt för köpet framgår annars kommer varan inte att hanteras innan detta och felanmälan finns på plats. Varor som inte täcks av reklamationsrätten och/ eller är otillräckligt emballerade kommer att omemballeras och kostnad för detta kommer att utkrävas.

Det är enkelt – och kostar endast 69:- när du använder den medföljande retursedeln

12. Rätt returnering.

Alla varor som sänds i retur till Skechers.se skall vara ordenligt emballerade. Skador orsakade av otillräckligt emballage kan medföra att er rätt till reklamation bortfaller. Skechers.se råder er till att returnera via GLS/Schenker och att varan sändes som postpaket då detta medför att paketet alltid kan spåras. Dessutom har kunden möjlighet att själv söka försändelsen såvida leverans icke skett.

Det är enkelt – och kostar endast 69:- när du använder den medföljande retursedeln 

13. Osäker på något ?

Om det är något av detta du är osäker på så vill vi gärna att du hör av dig till: info@skechers.dk