Den officiella SKECHERS® hemsida
Alla order över 699 sek levereras fraktfritt
Fakturabetalning via Klarna

Reklamation

Om du köper en vara och det är fel på den - till exempel ett material- eller tillverkningsfel - gäller konsumentköplagen.

Du kan reklamera felaktiga varor inom tre år från leveranstidpunkten.

Som officiell återförsäljare för Skechers, strävar vi efter snabb behandling av reklamationer.

Vi kan hjälpa dig med din reklamation i följande situationer:

Varan är köpt i den officiella webbshoppen för Skechers i Norden

  • De officiella webbshopparna i Norden är Skechers.dk, Skechers.se, Skechers.no och Skechers.fi.
  • Ta fram ditt ordernummer och ta bilder av felet på skon och på skon som helhet. Dessa detaljer ska du använda för att anmäla din reklamation online.

Anmäl reklamation

Varan är köpt i en Skechers konceptbutik/outlet utanför Norden

  • Besök vilken Skechers konceptbutik/outlet i Norden som helst för att reklamera varan.
  • Du kan också klicka här för att göra en reklamation online.
  • Vi kräver uppvisande av ett giltigt kvitto från butiken (bank- eller kontoutdrag är inte tillräckligt).

Varan är köpt i en Skechers konceptbutik/outlet i Norden

  • Skechers konceptbutiker/outlets i Norden omfattar butikerna i Danmark, Norge, Sverige och Finland.
  • Besök vilken Skechers konceptbutik/outlet i Norden som helst för att reklamera varan.
  • Vi kräver uppvisande av ett giltigt kvitto från butiken (bank- eller kontoutdrag är inte tillräckligt).

Om ditt ärende inte passar in under någon av ovan kategorier kan vi förmodligen inte hjälpa dig. Du är dock alltid välkommen att kontakta Skechers kundservice på info@skechers.se om du är osäker på vad som gäller.