SKECHERS® officiella hemsida
⭐⭐⭐⭐ 4,6 stjärnor på Trustpilot
Gratis retur i alla Skechers-butiker
Fri frakt vid köp över 999 kr

Reklamation

Om du köper en vara och det är fel på den - till exempel ett material- eller tillverkningsfel - gäller konsumentköplagen.

Du kan reklamera felaktiga varor inom tre år från leveranstidpunkten.

Som officiell återförsäljare för Skechers, strävar vi efter snabb behandling av reklamationer.

En reklamation kan upprättas i följande situationer:

Varan är köpt i den officiella webbshoppen för Skechers i Norden

  • Vi kan hjälpa dig. Anmäl din reklamation nedan.
  • De officiella webbshopparna i Norden är Skechers.dk, Skechers.se, Skechers.no och Skechers.fi.
  • Ta fram ditt ordernummer och ta bilder av felet på skon och på skon som helhet. Dessa detaljer ska du använda för att anmäla din reklamation online.

Anmäl reklamation

Varan är köpt i en Skechers Store / Outlet utanför Norden

  • Vi kan hjälpa dig – antingen online eller i våra butiker.
  • Besök vilken Skechers Store / Outlet i Norden som helst för att reklamera varan.
  • Du kan också klicka här för att göra en reklamation online.
  • Vi kräver uppvisande av ett giltigt kvitto från butiken (bank- eller kontoutdrag är inte tillräckligt).

Varan är köpt i en Skechers Store / Outlet i Norden

  • Våra butiker kan hjälpa dig. Läs mer här.
  • Skechers Store / Outlets i Norden omfattar butikerna i Danmark, Norge, Sverige och Finland.
  • Besök vilken Skechers Store / Outlet i Norden som helst för att reklamera varan.
  • Vi kräver uppvisande av ett giltigt kvitto från butiken (bank- eller kontoutdrag är inte tillräckligt).

Varan är inte köpt i en Skechers Store/Outlet

  • Vi kan INTE hjälpa dig. Det kan dock den återförsäljare du köpte varan hos.
  • Varan är köpt på exempelvis Skoringen/Scorett eller hos en annan återförsäljare.
  • Reklamationsärenden ska alltid hanteras av den återförsäljare eller skokedja som varan är köpt hos.
  • Vi kan inte påverka hanteringen av ett reklamationsärende hos en annan återförsäljare. Vi får istället hänvisa till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Om ditt ärende inte passar in under någon av ovan kategorier kan vi förmodligen inte hjälpa dig. Du är dock alltid välkommen att kontakta kundservice om du är osäker på vad som gäller.